Siirry sisältöön

Tiedotteet

Tältä sivulta löydät ajankohtaiset tiedotteet ja ohjeet.

Lisää nopeutta valokuituyhteyteenne

Kauan odotettu parannus internetyhteyksien muuttumisesta symmetrisiksi on nyt totta! Avoin Kuitu -asiakkaidemme yhteysnopeudet muuttuvat symmetrisiksi huhtikuun loppuun mennessä.

Esimerkiksi nykyisen 500/100M nettiyhteyden nopeus on jatkossa molempiin suuntiin (nouseva ja laskeva liikenne) yhtä nopea eli 500/500M. Muutos on asiakkaillemme täysin maksutonta.

 

Vaatiiko toimenpide minulta jotain teknisiä asetusten muutoksia?

Ei vaadi, muutos toteutetaan teknisenä toimenpiteenä, eikä asiakkaan tarvitse tehdä mitään.

 

Haluaisin nostaa nettinopeutta, mitä se maksaa?

Nyt on otollinen tilaisuus nostaa valokuituliittymäsi internet-palvelun nopeutta. Tarjoamme mahdollisuuden nopeuden nostoon ilman kuluja 31.3.2022 saakka (säästösi 25,00 euroa). Mikäli haluat nostaa nopeuttasi, mene verkkosivuillemme alla olevasta linkistä, täytä uusi palvelusopimuslomake ja palauta se asiakaspalveluumme allekirjoitettuna 31.3.2022 mennessä! https://www.kuuskaista.com/avoin-kuitu/

 

Mukavia hetkiä nopean valokuidun parissa!

 

Mitä tehdä, jos netti ei toimi?

Jos netti ei toimi lainkaan tai toimii huonosti, käy läpi nämä vaiheet:

  1. Tarkista johtojen kytkennät.
  2. Huomioithan kytkiessäsi laitteita päätelaitteeseen, että reititin kytketään 1.-porttiin.
  3. Uudelleenkäynnistä reititin (ks. reitittimen mukana tulleet käyttöohjeet).
  4. Uudelleenkäynnistä sisäseinään asennettu päätelaite (laitteen alapuolella kytkin, anna olla suljettuna muutaman minuutin ennen uudelleenkäynnistystä).
  5. Jos netti ei edelleenkään toimi, ota yhteyttä omaan operaattoriisi (Telia, Kuuskaista tai jokin muu). Yhteystiedot voit katsoa täältä: Avoinkuitu
  6. Jos nämä yllä olevat toimenpiteet eivät auta, ota yhteyttä toimistoomme (ks. Yhteystiedot), niin selvitetään päätelaitteen toimintaa Telian kanssa.
    Vikanumero kaapelikatkotilanteissa: Laita tekstiviesti vikapäivystykseen numeroon 040 837 7931.
verkko-ei-toimi

Huom. Vian ollessa valokuituverkossa yhteys ei toimi ollenkaan!

Huolehdithan myös liittymien ja laitteiden tietoturvasta, lisätietoja saa esim. omalta nettipalvelujen tarjoajalta.

 

Telia tekee ajoittain päivitystöitä verkossaan ja laitetiloissaan sunnuntain ja maanantain välisinä öinä kello 00:00 - 04:00, tämä saattaa vaikuttaa myös verkkomme toimintaan. Tällöin verkon toiminta palaa ennalleen viimeistään klo 4.00.

logo-200

Kuhmoisten Laajakaista Oy
Postiosoite:
Toritie 34 B, 17800 Kuhmoinen

Vieritä ylös